Er Robomow leverantör

REPARATION

SERVICE

VINTERFÖRVARING

GARANTIER

Vanligaste reparationen vi genomför är Kabelbrott


Får du felmeddelandet ”ingen slingsignal” i displayen? Det innebär ett avbrott på begränsningskabeln. Oftast hänger avbrott samman med trädgårdsarbete där spaden eller räfsan har gått lite för djupt, eller efter vintern där markensrörelser dragit av kablen.

Försök att dra dig till minnes var du har grävt och utgå från de platserna. Har felet uppkommit utan inblandning av den mänskliga faktorn är det oftast i skarvarna som ett avbrott kan uppstå. Plocka fram ritningen du gjorde vid installationen för att se var skarvarna finns utmärkta. Nu är det dags att felsöka och det kan vara otroligt tidsödande. 


Kontakta oss vi genomför felsökningen åt er


Vi felsöker kabelbrott med en testutrustning för slingkabelavbrott. När vi hittar avbrottet skarvar vi ihop kablarna med proffsmateriel som gör att skarven kommer överleva längre än själva kabeln. Vi felsöker kabelbrott på alla märken av maskiner. Oavsett märke på robotgräsklipparen har dom en sak gemensamt alla är i behov av en begränsningskabel. 



 



Reparation av robotgräsklippare 


Vi är fullseviceverkstad för Robomow och kan laga alla modeller av Robomow robotgräsklippare oavsett vart du köpt den. Vi kan även laga alla modeller av cub cadet robotgräsklippare.